Online maken wij ook het verschil!

Sinds de lancering van www.buurtplein.nl in 2016 zijn wij bij Buurtplein hard aan het werk om ook online het verschil te maken. Het aantal bezoekers op de website is in 2018 weer gestegen. Gemiddeld waren er maar liefst 220 bezoekers per dag op de website te vinden! Tijd om te kijken of de juiste informatie op de juiste plek staat en of alles goed vindbaar is voor de inwoner die ons online bezoekt.

Testpanel

Als je iets nieuws lanceert moet je ook de gebruiker vragen naar zijn of haar ervaringen. Dat geldt natuurlijk ook voor de website! Bij Buurtplein zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze dienstverlening en daarvoor is een terugkoppeling van de ervaring van onze klanten heel belangrijk.

In oktober 2018 hebben we een testpanel samengesteld. Hiervoor hebben we een oproep gedaan via de website en er zijn enkele klanten voorgedragen via medewerkers. Deze groep is actief aan de slag gegaan met het testen en kritisch bekijken van onze website. De testers kregen de opdracht om bepaalde informatie op de website te vinden. Hier kwamen een aantal goede verbeterpunten uit. Een aantal van die verbeterpunten zijn onder andere het verminderen van de hoeveelheid tekst, het gemakkelijker vindbaar maken van bepaalde onderwerpen en het herschikken van informatie. We kregen een compliment voor de volledigheid van de informatie op de website en voor de duidelijke voorleesfunctie.

Administratie op orde

En nu?

We zijn erg blij met deze feedback en gaan in 2019 aan de slag om de website hierop te verbeteren. Doel hierbij is dat de informatie die op de website staat toegankelijk en volledig is voor de bezoeker van de website. Die bezoeker moet op de website bijvoorbeeld antwoord kunnen vinden op zijn vraag, zelf aan de slag kunnen gaan met bijvoorbeeld de voorzieningencheck en gemakkelijk contact kunnen maken met een medewerker van Buurtplein, bijvoorbeeld via de chat of het contactformulier. Inmiddels is een start gemaakt gemaakt met het maken van een aantal filmpjes. In deze filmpjes wordt de informatie die nu in tekst is weergegeven, overzichtelijk en aantrekkelijk verteld. Daarnaast zijn we ook bezig met het optimaliseren van het contactformulier. In 2019 zal dus nog hard worden gewerkt aan het optimaliseren van onze online dienstverlening!